
Kolibri Informatika – 3200 Gyöngyös, Jókai út 10. Tel.: 06 37/500-450
Garancia
A jótállási jegyről
- Ön a jótállási igényét a vásárolt termékhez mellékelt jótállási jeggyel és az eredeti számla/blokk egyik példányával érvényesítheti, ezért kérjük, hogy ezen iratokat gondosan őrizze meg.
- Elveszett jótállási jegyet nem áll módunkban pótolni.
- A jótállási jegyen történő bármilyen, utólagos javítás, törlés vagy átírás, valótlan adatok bejegyzése a jótállási jegy érvénytelenségét vonja maga után.
A jótállási felelősséget kizáró feltételekről
- Helytelen szállítás, tárolás, erőszakos külső behatás, külső kábel szakadás, elemi csapás (pl.: villámcsapás, túlfeszültség) okozta rongálódás. Szakszerűtlen kezelés, poros, nedves környezetben való használat.
- A Kolibri System Bt. szervizén kívül végzett beavatkozás, javítás, bővítés, átalakítás.
- Hibásan telepített, nem jogtiszta szoftver vagy vírus okozta meghibásodás.
- Természetes elhasználódás.
A jótállási és javítási határidőről
- A jótállási időtartam a vásárlás napjával kezdődik.
- A termék javítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a szervizben töltött idővel. Kivétel, ha a szerviz hardver hibát nem talált, azaz a meghibásodást a szakszerűtlen kezelés, vírus, nem jogtiszta szoftver stb. okozta.
- A termék vagy jelentős részének cseréje esetén a jótállás időtartama a kicserélt termék (jelentős része) tekintetében újra kezdődik.
- A vásárló az észlelt hibát cégünk felé a legrövidebb időn belül köteles jelezni, amennyiben ezt elmulasztja, az ebből adódó károk a vevőt terhelik.
A javításról
- A javításhoz csak új alkatrész használható fel.
- A javítás következtében a termék értéke, használhatósága az azonos ideig rendeltetésszerűen használt termékekhez képest nem csökkenhet.
- Ha a javítás során kiderül, hogy a bejelentett hiba nem hardver eredetű (helytelen kezelés, vírus okozta), úgy cégünk fenntartja a jogot magának, hogy a mindenkori szervízóradíjat számítsa fel.
- Javításhoz általában a komplett alapgépet kell a szervizbe behozni (eredeti csomagolásban, tartozékokkal. Cégünkkel történő előzetes egyeztetés alapján ettől el lehet térni.)
- A javításra leadott adathordozókon lévő adatokért felelősséget nem vállalunk!
Jótálláson és szavatosságon alapuló vásárlói jogokról
- Ha a termék a vásárlástól számított 3 napon belül, szakszerű üzembehelyezés és kezelés mellett meghibásodott, Ön kérheti annak azonos típusú új termékre való cseréjét.
- A vásárló a termék díjmentes javítását kérheti.
- Ha a cserére nincs lehetőség, úgy a vásárlási szerződéstől elállhat és a vételárat kérheti vissza.
Általános jogszabályok
- 1959. évi IV. törvény a polgári törvénykönyvről A jótállás, a szavatosság és a hibás teljesítés legalapvetőbb szabályai, bővebben lásd a 151/2003. és a 49/2003. Korm. rendeletekben.
- 1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről A fogyasztói érdekek védelme, elvei, a fogyasztóvédelmi intézmények.
- 151/2003. (IX.22.) Korm. rendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról A jótállás alapvető és részletes szabályai, ezekre a termékekre - de kizárólag ezekre - kötelezően 12 hónap jótállás van. (Ezzel a szöveggel a 2005. június 1. utáni vásárlásokra érvényes.)
- 49/2003. (VII. 30.) GKM rendelet a fogyasztói szerződések keretében érvényesített szavatossági és jótállási igények intézéséről Kijavítás, kicserélés, elállás - hogyan is kell ezeket végrehajtania a forgalmazónak. (2004. jún. 30. utáni vásárlásoknál a 6. § már nem érvényes.)
- 249/2004. (VIII. 27.) Korm. rendelet az egyes javító-karbantartó szolgáltatásokra vonatkozó kötelező jótállásról A 20.000 Ft feletti, számlával igazolható javításra (műszaki cikk, gépjármű, gyógyászati segédeszköz, hangszer- és órajavítás, lakáskarbantartás) 6 hónap jótállás van.